Ik werk meestal op papier ( soms op doek). met potlood, houtskool, aquarel, gouache en olieverf.
Dit beeldend werk evolueert naar een abstractie. Waar het transcendentale een plaats krijgt.

Voor mijn ruimtelijk werk maak ik gebruik van een gemengde techniek. Ik vertrek dikwijls van iets dat ik vind in de omgeving waar ik ben. Iets uit de natuur of een voorwerp in de ruimte waar ik mij bevindt.

Mijn video-performance waar de handeling wordt geregistreerd ontstaat vanuit een verbondenheid met de omgeving waar ik mij bevindt, de spanning, de wisselwerking met mijzelf.

Tijd en ruimte zijn belangrijk in mijn werk.
Het mannelijke en vrouwelijke aspect zijn belangrijk in mijn werk.

 

Opleidingen

  • Licentiaat in de kunstgeschiedenis aan de K U L
  • Afgestudeerd vrije Grafiek in zeefdruk Brussel ( dko - 7 jaar)
  • Afgestudeerd monumentale kunsten (5 jr kaskadko )


Artistieke residenties

  • Italie Assisi 1989/90/91/92/93/94
  • Italie Rome 2007 ( academia Belgica )
  • Thailand - Chiang mai - Doi Saket  in 2014
  • Thailand - Chiang Mai  - Doi Saket  in 2015 
  • India - Varanasi  2017


Inspirerende literatuur :

  • Merleau, Ponty  La Phénoménologie de la perception, Paris, nrf, Gallimard, 1945
  • Merleau, L'Œil et l’esprit, Gallimard, 1960
  • Peter De Graeve,  Frederich Nietzsch, Chaos En (Ver)Wording, Sun, 2003
  • Francois Cheng, Vide et plein : le langage pictural chinois, Éditions du Seuil, 1979
  • Francois Cheng, Cinq méditations sur la beauté, Albin Michel, 2006
  • Francis Smets , Lof der onwennigheid, 2011
  • Francis Smets , De vleugels van de weemoed, een pleidooi voor schoonheid, 2014